RSS Feed     Twitter     Facebook

Rodzaje kart podatkowych w Holandii

Rozmiar czcionki:
Rodzaje kart podatkowych w Holandii

Karta podatkowa powinna zawierać zestawienie ile dana osoba uzyskała dochodu w czasie zatrudnienia u danego pracodawcy.
Oprócz danych osobowych osoby pracującej powinny znaleźć się również dane pracodawcy, a ponadto:
Loon, loonbelasting/volksverzekeringen
Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekeringen
Loonheffingskorting
Verrekende arbeidskorting
Levensloopverlofkorting
itp.

Po otrzymaniu karty podatkowej, należy sprawdzić czy Twoje dane i BSN numer (czyli dawny sofi numer) czy jest prawidłowy.

Każdy pracodawca wydaje kartę podatkową po zakończeniu roku, a więc możemy spodziewać się około stycznia do połowy marca najdalej, iż pracodawca wyda nam kartę podatkową.
Pamiętajmy również aby podać prawidłowy adres dla korespondencji, aby pracodawca mógł na przesłać kartę podatkowa.

A co zrobić jeżeli minęło już kilka miesięcy i nadal nie mam karty podatkowej?
Zapytaj pracodawcy, czy faktycznie była wysłana Twoja karta podatkowa i poproś ewentualnie
o ponowne przesłanie tego dokumentu.

Mój pracodawca nie reaguje na moje prośby o wydanie karty podatkowej. Co zrobić?

W tym przypadku, jeżeli Twój pracodawca nie wydaje karty podatkowej, zgłoś ten fakt do urzędu pracy lub związków zawodowych.

Czy pracodawca ma obowiązek wydania karty podatkowej?
Tak, pracodawca jest zobowiązany do wydania karty podatkowej i nie ma takiej opcji, że pracodawca odmówi wydania karty podatkowej.

Be the first to like.

Skomentuj artykuł

Musisz być zalogowany aby komentować.